środa, 17 czerwca 2015

Troszkę historii modelu

Kariera garbusa w wersji cabrio zaczęła się 3 czerwca 1949 roku w produkującej karoserie firmie Karmann z Osnabrück. Pojazd powstał na bazie eksportowej wersji samochodu nazywanego Volkswagen Typ 1. Napędzał go silnik o pojemności 1,1L osiągający moc 25KM. Cena: 7.500 DM. - dla porównania robotnik Volkswagena otrzymywał wówczas godzinówkę w wysokości 1,5 DM.
W kolejnych latach samochód pozostawał w cieniu swojej konwencjonalnej, sprzedającej się w milionach sztuk wersji. Jednak w swojej klasie, Garbus kabriolet odnosił niemałe sukcesy. Był również stale modernizowany. W 1950 roku wprowadzono hamulce hydrauliczne, rok później teleskopowe zderzaki. W 1952 roku przyszła kolej na zsynchronizowaną skrzynię biegów. Moc silnika skoczyła od końca roku 1953 do 30KM (a wraz z nią prędkość maksymalna: do 110km/h). W 1965 roku kabriolet otrzymał nowy silnik o mocy 40 KM, a już rok później - wersja na bazie modelu 1500 osiągała moc 44KM.
W 1970 roku zmieniła się sylwetka samochodu. Powstaje model 1302.



Wraz z modelem 1302 wprowadzono masywniejsze osłony bagażnika i silnika. W układzie podwozia zastosowano z przodu zawieszenie typu mcpherson, a z tyłu wahacz skośny (IRS). Zamontowano nowy silnik o pojemności 1,6L i 50KM. Typowa dla Garbusa prosta szyba przednia została zastąpiona w 1972 roku w modelu 1303 LS Cabrio - nowoczesną szybą „wybrzuszoną”.
Modele 1302 i 1303 okazały się być najbardziej popularnymi wersjami kabrioletu w historii VW Garbusa. Powstało ich w sumie 125.411, co w połączeniu ze wszystkimi poprzednimi wariantami dało razem 331.847 egzemplarzy.


Informacje zaczerpnięte ze stron: http://www.vw1302.de oraz http://www.volkswagen.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza